Dersin Adı | Kelime ve Kompozisyon II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AET 102 | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | İngilizce kelime bilgisinin geliştirilmesi ve farklı konular üzerinde İngilizce kompozisyon yazabilme becerisinin edinilmesi amaçlanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriği İngilizce kelime öğrenme ve farklı türlerde kompozisyon yazma becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders ile ilgili genel bilgi Kelime bilgisini arttırma stratejileri, kompozisyon yazma Amaçları gözden geçirme ve bireysel hedefleri belirleme | Ders materyalleri |
2 | Farklı teknikler kullanarak bir metni anlamak Sözlük kullanmak ve akademik sözcük öğrenmek Kompozisyon yazmak | Q: Skills For Success 5 Ünite 5 |
3 | Metinler arası bilgileri birleştirebilmek Kompozisyon analizi | Q: Skills For Success 5 Ünite 5 |
4 | Metni gözden geçirmek Son ekleri kullanabilmek Ödev 1 Teslim | Q: Skills For Success 5 Ünite 6 |
5 | Bir metin içinde farklı kişilerin görüşlerini tekrardan yazabilmek Olasılık ifade eden kiplikler | Q: Skills For Success 5 Ünite 6 |
6 | Genel Tekrar / Ara Sınav | Ders materyalleri |
7 | Tekrar ifade edebilme Ödev 2 Teslim | Ders Materyelleri |
8 | Yazarın amacını anlamak Uygun dil kullanımını öğrenmek için sözlük kullanabilmek | Q: Skills For Success 5 Ünite 7 |
9 | Özne-Yüklem Uyumu / Bilgi verici bir metin hakkında özet ve kompozisyon yazma yazma | Q: Skills For Success 5 Ünite 7 |
10 | Okuma ve not alma Yazma becerisini geliştirmek için eşdizimli sözcükleri kullanma Ödev 3 Teslim | Q: Skills For Success 5 Ünite 8 |
11 | Sebep ve sonuç ilişkisi anlatan kompozisyonlar arasındaki farkı ve kullanılan bağlaçları öğrenmek | Q: Skills For Success 5 Ünite 8 |
12 | Kompozisyonda yaratıcı dil kullanabilme | Q: Skills For Success 5 Ünite 8 |
13 | Kompozisyonda yaratıcı dil kullanabilme Ödev 4 Teslim | Ders materyalleri |
14 | Dönem içi çalışmaların gözden geçirilmesi | Ders materyalleri |
15 | Dönem içi çalışmaların gözden geçirilmesi | Ders materyalleri |
16 | Final | Ders materyalleri |
Ders Kitabı | Q: Skills For Success 5 Reading and Writing Caplan, N. A. ve Douglas, S. C. Oxford, 2015 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 30 |
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 2 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | |
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 129 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak | X | ||||
2 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak | X | ||||
3 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak | X | ||||
5 | İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
8 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
9 | Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak | X | ||||
10 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest