DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Kelime ve Kompozisyon II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
AET 102
Bahar
2
2
3
5
Ön-Koşul(lar)
 AET 102Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı İngilizce kelime bilgisinin geliştirilmesi ve farklı konular üzerinde İngilizce kompozisyon yazabilme becerisinin edinilmesi amaçlanmaktadır
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kompozisyon yazabilmek
  • Verilen bir metinle ilgili bir kompozisyon yazabilmek
  • Edebi dil kullanarak yazabilmek
  • Bir metni başka sözcüklerle yazabilmek
  • Akademik sözcükler kazanabilmek
Ders Tanımı Dersin içeriği İngilizce kelime öğrenme ve farklı türlerde kompozisyon yazma becerisini kazandırmaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders ile ilgili genel bilgi Kelime bilgisini arttırma stratejileri, kompozisyon yazma Amaçları gözden geçirme ve bireysel hedefleri belirleme Ders materyalleri
2 Farklı teknikler kullanarak bir metni anlamak Sözlük kullanmak ve akademik sözcük öğrenmek Kompozisyon yazmak Q: Skills For Success 5 Ünite 5
3 Metinler arası bilgileri birleştirebilmek Kompozisyon analizi Q: Skills For Success 5 Ünite 5
4 Metni gözden geçirmek Son ekleri kullanabilmek Ödev 1 Teslim Q: Skills For Success 5 Ünite 6
5 Bir metin içinde farklı kişilerin görüşlerini tekrardan yazabilmek Olasılık ifade eden kiplikler Q: Skills For Success 5 Ünite 6
6 Genel Tekrar / Ara Sınav Ders materyalleri
7 Tekrar ifade edebilme Ödev 2 Teslim Ders Materyelleri
8 Yazarın amacını anlamak Uygun dil kullanımını öğrenmek için sözlük kullanabilmek Q: Skills For Success 5 Ünite 7
9 Özne-Yüklem Uyumu / Bilgi verici bir metin hakkında özet ve kompozisyon yazma yazma Q: Skills For Success 5 Ünite 7
10 Okuma ve not alma Yazma becerisini geliştirmek için eşdizimli sözcükleri kullanma Ödev 3 Teslim Q: Skills For Success 5 Ünite 8
11 Sebep ve sonuç ilişkisi anlatan kompozisyonlar arasındaki farkı ve kullanılan bağlaçları öğrenmek Q: Skills For Success 5 Ünite 8
12 Kompozisyonda yaratıcı dil kullanabilme Q: Skills For Success 5 Ünite 8
13 Kompozisyonda yaratıcı dil kullanabilme Ödev 4 Teslim Ders materyalleri
14 Dönem içi çalışmaların gözden geçirilmesi Ders materyalleri
15 Dönem içi çalışmaların gözden geçirilmesi Ders materyalleri
16 Final Ders materyalleri
Ders Kitabı

Q: Skills For Success 5 Reading and Writing Caplan, N. A. ve Douglas, S. C. Oxford, 2015

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
30
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
2
30
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
5
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
20
    Toplam
129

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olmak

X
2

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanmak, yorumlamak

X
3

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanıyla ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceri düzeyindeki düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak

X
4

İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye çeviri yapmak

X
5

İngiliz Dili alanında araştırma ve çalışma yapabilecek temel bilgi ve becerileri kazanmak

X
6

Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak

X
7

Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak

X
8

İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak

X
9

Uygulamalı ingilizce ve çevirmenlik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak

X
10

Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest